Informujemy, że od dnia 29 kwietnia zajęcia lekcyjne w Szkole Podstawowej w Rychtalu będą odbywały się zgodnie z planem. Jednocześnie zawiadamiamy że zaplanowane i zapowiedziane sprawdziany będą przeprowadzone od dnia 6 maja br.
Iwona Gogół

  W dniach 15 -17 kwietnia uczniowie klas 2a, 2b i 3 naszej szkoły brały udział w zajęciach „Zielonej szkoły” w  Domu Wczasów Dziecięcych w Głazie. Głaz to miejscowość położona niedaleko Wieruszowa. DWDZ położony jest na skraju sosnowego lasu. W jego pobliżu znajduje się rezerwat przyrody „Długosz królewski”.

      Podczas pobytu w DWDZ dzieci uczestniczyły w różnych ciekawych zajęciach. Każdy dzień rozpoczynał się jazdą konną, a później odbywały się wycieczki piesze do ciekawych miejsc, przejażdżki wozem taborowym, pływanie rowerkami wodnymi.  Korzystając ze słonecznej pogody dzieci brały udział w zajęciach przyrodniczych, grach zespołowych, jeździły na gokartach.
      Cały pobyt w DWDZ był bardzo udany i na pewno dzieci będą go miło wspominać. Jako opiekunowie jesteśmy bardzo dumni z naszych uczniów. Potrafiły się kulturalnie zachować w każdej sytuacji, wykazały się dużą samodzielnością i zdyscyplinowaniem. Ważne dla nas jest również to, iż dzieci bardzo się ze sobą zżyły i nie było widać między nimi podziału na klasy, co widać jednak w szkole.
      Mamy nadzieję, że uda nam się jeszcze zabrać dzieci do DWDZ
i ponownie spędzić tam wspaniale czas.

Wychowawcy:
Halina Białowąs
Barbara Ćwikła
Andrzej Nolbert

Termin składania prac na konkurs plastyczny

"Historia życia Ojca Konrada Stolarka"

został wydłużony do dnia 14 maja.

Przepraszam, że tak późno przekazuję Państwu informację dotyczącą sytuacji strajkowej w naszej szkole, ale w sytuacji strajku wszystkie moje decyzje muszą być uzgadniane i konsultowane z Kuratorium Oświaty i Urzędem Gminy w Rychtalu.

Na ten moment mam informację, że większość nauczycieli nadal deklaruje gotowość strajkową . W związku z powyższym nie będą prowadzone zajęcia dydaktyczne. Mam natomiast obowiązek zapewnić dzieciom które przyjdą do szkoły ze względu na to że rodzice nie mogą im zapewnić opieki zajęcia opiekuńczo-wychowawcze(świetlicowe). Zajęcia będą prowadzone w grupach łączonych ze względu na ograniczoną liczbę nauczycieli którzy pracują.

Oddziały gimnazjalne są na wycieczce.

Zajęcia będą odbywały się do godz 12.30.

Świetlica będzie czynna do godz 15.30.

Stołówka pracuje normalnie( obiady będą wydawane).

Wszystkie dzieci odjadą pierwszym kursem, gdyby zdarzyła się sytuacja, że pierwszy kurs nie zabierze wszystkich dzieci to zaraz będzie kurs drugi.

Sytuacja taka będzie prawdopodobnie trwała do piątku, gdyby były jakieś zmiany niezwłocznie Państwa poinformuję.

                                                                  Iwona Gogół

Zazwyczaj praca szkoły kojarzy się z systemem klasowo-lekcyjnym, w którym uczniowie pod kierunkiem nauczyciela zdobywają wiadomości i umiejętności przewidziane w podstawie programowej danego cyklu nauczania.  Lekcje mogą jednak przybrać inną, bardziej praktyczną formę, co doświadczyli uczniowie szkoły podstawowej w Rychtalu.

1 kwietnia 2019 r., podczas zajęć, tym razem w strażnicy OSP w Rychtalu,  młodzi ludzie z klas I-VI dowiedzieli się, na czym polega praca strażaków, jak bezpiecznie zachować się w czasie burzy, wypadku, czy pożaru. Dzieci utrwaliły numery alarmowe 998 i 112 i dowiedziały się, w jakich okolicznościach należy wezwać straż pożarną. Okazało się, że praca strażaków nie ogranicza się wyłącznie do gaszenia pożarów. Straż pożarna pomaga ludziom podczas wypadków drogowych i powodzi oraz prowadzi wiele innych działań, które służą ludziom i ich bezpieczeństwu. Ważnym akcentem spotkania w strażnicy był także pokaz udzielania pierwszej pomocy i zastosowania specjalistycznego sprzętu do ratowania ludzi.

Kolejną lekcją tym razem prowadzoną przez wójta gminy Rychtal Adama Staszczyka, były zajęcia o samorządności, które mieszczą się w ramach wiedzy o społeczeństwie. Uczniowie klas VI-VIII i klas gimnazjalnych dowiedzieli się m.in. na czym polegają zadania własne i zlecone gminy, skąd gmina czerpie dochody oraz jaki wpływ na jej rozwój mają lokalne przedsiębiorstwa. Młodzi ludzie potrafią już wskazać, że do zadań samorządów należą usługi komunalne, edukacja, ochrona zdrowia, kultura, rozwój gospodarczy oraz bezpieczeństwo mieszkańców. Ważnym elementem pogadanki było także, kształtowanie  u uczniów świadomości, iż my sami  możemy mieć znaczący wpływ na rozwój gminy.  Ale musimy się do tego przygotować i zaangażować, chociażby w dbałość o wspólne mienie, np. szkolne, obiektów sportowych czy miejsc publicznych codziennego użytku.

Lekcje szkolne nieco inne niż zwykle, pozwalają  już u samych źródeł, na przeżywanie, doświadczanie i rozumienie roli współczesnego człowieka w rozwoju lokalnej samorządności.